Tuesday, July 1, 2008

The beggining

English

Me and my friends started this "quest" a long time ago. I mean, it's not really this long, but it looks like when you see how little was accomplished so far.

It all started in mid December, when one of our (favorite) teachers sent out an e-mail asking for people interested in an exchange program to North Dakota and Michigan Universities. A scholarship would be provided to those selected.

Without even thinking twice, me and two of my friends (Nalin and Vitor) applied. Long story short, we're finally with almost everything in order. And when everything was just going fine, our postal service is on strike. Meh. Gotta love Murphy and his law.

All that stands in our way to the U.S. now is our Visa (and I don't really think that's going to be a lot of trouble), our plane ticket (even easier) and our Scholarship letter of acceptance (that we only need in order to get the Visa).

We're still unsure of when we'll actually arrive in the U.S., but we sure hope it'll be very soon. (I know I do).

Português

Eu e meus amigos começamos esta "jornada" muito tempo atrás. Quero dizer, não foi realmente tanto tempo assim, mas parece quando você olha pra quão pouco foi feito até agora.

Tudo começou no meio de Dezembro, quando um dos nossos (preferidos) professores mandou um e-mail pedindo por pessoas interessadas em um programa de intercâmbio para as universidades de North Dakota e Michigan. Uma bolsa de estudos seria provida aos selecionados.

Sem nem pensar duas vezes, eu e dois de meus amigos (Nalin e Vitor) nos inscrevemos. Pra encurtar a história, nós finalmente estamos com quase tudo em ordem. E quando tudo estava finalmente indo bem, os correios entram em greve. Bah. Eu amo Murphy e sua lei.

Tudo que está no nosso caminho para os E.U.A. agora é o Visto (e eu não acho que vai ser tão difícil), nossa passagem de avião (mais fácil ainda) e nossa carta de aceite da CAPES (que só precisamos por causa do Visto).

Nós ainda não temos certeza de quando estaremos chegando nos E.U.A., mas com certeza esperamos que seja bastante em breve. (Eu sei que eu espero).

No comments: