Tuesday, July 15, 2008

129


English

I woke up today at about 4 a.m. More like "getting out of bed", there's a big difference.

Point is, I was nervous. I knew everything was okay, I had already prepared all the necessary documentation, and even had double checked everything. But somehow, I was still nervous.

We arrived at the American Embassy at about 7 a.m. Before we realized, we were walking out of the Embassy still not believing how simple the whole process was, with that "WTF" expression on our faces. So yeah, everything worked out just fine.

All that we need now is our plane tickets. Sure, the Visa isn't in our possession yet, but it should be on it's way.

Checklist:

- Capes Letter
- Plane Tickets
- Visa

Português

Eu acordei hoje por volta de 4 da manhã. Na verdade foi mais um "levantar da cama", existe uma grande diferença.

O ponto é, eu estava nervoso. Eu sabia que estava tudo certo, eu já tinha preparado toda a documentação, e tinha até mesmo checado duas vezes tudo. Mas de alguma maneira, eu ainda estava nervoso.

Nós chegamos na embaixada por volta de 7 da manhã. Antes que nos déssemos conta, estávamos saindo da embaixada ainda sem acreditar em quão simples o processo todo tinha sido, com aquela expressão de confusão em nossas caras. Então, sim, tudo correu bem.

Tudo que nós precisamos agora é de nossas passagens de avião. Claro, o visto ainda não está conosco, mas deve estar a caminho.

Checklist:

- Carta da Capes
- Passagens de avião
- Visto

No comments: